Telia har ikke klart å forhandle fram en avtale med TV2. Dermed har TV2-kanalene blitt utilgjengelig i abonnementet ditt.
Dette gjelder alle kundene til Telia og Thurmannskogen vel har i det lengste håpet på at Telia og TV2 skulle komme til enighet.
Thurmannskogen har nylig sendt et brev til Telia og TV2 med kopi til Forbrukertilsynet om saken der vi mener det som skjer ikke kan aksepteres.
Brevet formidler vår misnøye med at dette skjer hver gang de forhandler, og at den kompensasjonen de tilbyr ikke møter de kostnadene vi får ved å skaffe oss TV2 på andre måter.
Telia tilbyr 50 poeng til alle kundene sine der man kan velge tjenester inne på min side.
Dessverre gir ikke 50 poeng noe TV2 og det er heller ikke så mye spennende å velge for 50 poeng. Men de som vil må gjerne sjekke ut hva det kan gi.
Thurmannskogens motsvar på dette med 50 poeng er at vi gir Telia en frist til 3.mars med å få i gang TV2 tjenestene. Om dette ikke skjer vil vi trekke fra en sum på det vi betaler til Telia hver mnd. I praksis kan dette bli en utfordring, men vi ønsker å være tydlige på at vi gjør det!.
Så hva kan hver enkelt beboer/medlem gjøre?
Siden Thurmannskogen har gitt Telia frist til mandag 3.mars så må vi holde den fristen.
3.mars er en mandag og det er rimelig at de får noen dager. Så 3 dager er innenfor når det gjelder «ferskvare» som TV signaler.
En mulighet for å kunne se TV2 er å registrere seg og se TV2 online.
Dette koster da penger og dette er noe hver enkelt må gjøre.
Man finner informasjon om saken her:
Telia skriver her: https://www.telia.no/tv/tv-2-info/
TV2 skriver her: https://hjelp.tv2.no/hovedkategori/leverandorer/telia
Man finner pakker og priser til TV2 i lenken under.
NB: Det er selvsagt ikke greit at hver enkelt skal måtte kjøpe et eget TV2 abonnement, men vi har ikke noen alternativ løsning per i dag.
https://play.tv2.no/pakker
Thurmannskogen skal sende ut ny informasjon så fort vi vet noe mer.
Vi regner med å få noe tilbakemelding iløpet av mandag 3. mars 2025.
